Farah 'Adila
Girlies in De House ♥
refresh profile fav blog recipes tips review



established 2011
FROM A GIRL TO A LADY
FROM SINGLE TO MARRIED ☺
Alhamdulillah Allah bawa awak kesini untuk berkenalan dengan saya . Terima kasih ☺

FOR ANY COLLABORATION, REVIEW AND ADVERTORIAL CONTACT ME AT
✓ email: syadila11@gmail.com
✓ whatsapp: 0182894220
✓ ig : @farahadila96






SPM 9A
MASUK U
SPA (KKM)
KERJA TETAP
KAHWIN



hiking BUKIT LARUT




Assalamualaikum .... sihat semua ?
I'm back with new entry .

MAHU SERIBU DAYA, TAKMAHU SERIBU DALIH

betul? haha . takde mende pun , just entry about HIKING 





sekarang ni anak muda dah pandai cari aktiviti berfaedah utk mengisi masa lapang . baguslah tu kan dari merempit, mencuri dan MEROGOL grrrrrr . tapi jangan lah terlampau extreme ye wahai remaja. jangan sampai ada kes panjat papan tanda mana-2 lagi ye .

and iolllss pun berhajat jugak lah nak berHIKING ni . actually, aku tk penah hiking and tak minat pun . kawan aku , ANA memang suka giler hiking sampai aku rasa, "ana, hang tak penat kaa ??" . yang tengok pulak yg penat . 

saje lah dengan menunggu posting yg entah bila tuh, plan nak hiking BUKIT LARUT .dekat je dengan rumah . sebab apa BUKIT LARUT ? sebab trek dia tar, bukan tanah .hahaha . kaki aku tak kuat nak cengkam tanah so aku prefer jalan tar . 
TAK MUDAH YANG DISANGKA !






memang jalan tar, senang bagi aku . tapi kalau takde stamina yang kuat, boleh rebah di tengah perjalanan tau kawan-2 . dan JANGAN LUPA BREAKFAST . cuma breakfast roti gardenia je .naik atas tu berbunyi-2 perut astagaaa malunyaaa mbokkk ! ,tolonglah bawak NASI LEMAK naik atas ye . hahahaa nasi lemak tuuuu >.<

"tak senonoh anak dara dok baring macamtu"
TAK KIRA, AKU LETIH 


trek dia sepanjang 13,8 km .tinggi . bagi aku lah .bg yang suka hiking tu,makanan korang je kan hehe .dia banyak bengkang bengkok (bahasa aku) .kiri kanan kiri kanan dan sama je setiap kali corner tu sampai aku rasa ,"yaAllah akhirilah penantian ini"

haa one more, jangan sesekali percaya dengan jarak yang dorang bagi . kata lagi 1 km , lebih 2 km aku rasaa pun tk sampai lagi .TOLONG JANGAN BAGI HARAPAN PALSU !!!







pemandangan kat atas ?
korang kena rasa sendiri lah . for me sebagai anak TAIPING , malu nak habaqqq . saya berharap kepada MAJLIS PERBANDARAN TAIPING supaya perbaiki frastruktur dan taman yang ada di atas tu .

p/s: setakat ni buaian kat atas masih berfungsi .terima kasih :)

korang nak rasa hiking kat BUKIT LARUT, mai taiping .sepanjang hiking sejuk je tau . Bukit Larut kan kawasan tadahan hujan di Malaysia .hihiii .kalau naik jeep, RM10 setiap seorang ye .

hakak balik tu berjalan macam angkasawan 2 hari .

but ,extremely best exprience and moments ever ! #noregret



love,
faradila ♥



Labels: , ,



Blogger noor azlan said...

Cantik pemandangannya....

 
Blogger Unknown said...

Baru je hiking bukit larut sebelum puasa, guna jalan hutan kejap je lepastu ikut jalan tar pulak sebab semua dah semput tapi ikut jalan tar pon takdelah senang sangatt ! menangis nak sampai ke ats hehe

btw salam perkenalan. Saya tag awak untuk Giveaway ni. Hurry up because the deadline is today. All the best ye

https://adeliazahrah.blogspot.my/2017/08/aidilfitri-giveaway-by-faye-and-friends.html

 
Blogger ajuyarashid said...

best nya..dah lama tak hiking miking ni. kat KL byk tempat nak riadah tp tu lah..tido lagi best. hahaha

 
Blogger Unknown said...

Suka sangat entry ni <3

Singgah malam :) https://aimisyafiqah.blogspot.my/2017/09/back-to-school.html

 
Blogger ASTraveller said...

Qanun Jenayah Syariah

 
Blogger ray said...

hi jmput join n meriahkan segmen GA kt sini

http://www.raydahalhabsyi.com/2017/11/comeback-giveaway-by-raydah-alhabsyi.html

 

Post a Comment